19 Temmuz 2015 Pazar
prefabrik ev fiyatları ve islam bilgilerimiz67
prefabrik ev fiyatları ve islam bilgilerimiz67 bugün sizlere en güzel bilgileri yazan prefabrik ev fiyatları diyorki Müslümanlar birbirlerine destek oluyorlar ve yaraırnm hiç ^ esirgemiyorlardı. Onlar hediyeleşmek yoluyla aralarındaki dostluk b pekiştiriyorlardı. Asılda da hediyeleşmekte, yardım düşüncesinin üst çok böyle bir maksat bulunur. Sadaka ve zekât kabul etmeyen Resû! diyeden başka verilecek bir şey de yoktur. Kaynaşıp bütünleşmeyi hediyeleşmenin Peı^gamber tarafından ne derece teşvik edildiğini O, müslüman hanımlara; “Bir kotlun paçası da olsa komşuı^a ikra mayı ueya komşunun bu tür bir ikramını küçümsememelerini" kendisi de bu tür dâuet ve ikramları geri çevirmeyeceğini hatırla bunu önceden de görmüştük. Elbet israf ve gösteriş yasağı bunda ı olacaktır.
Müslümanlardan Hz. Peygamber veya onun ailesine takdi diye-ikramlar arasında yukarda da değindiğimiz gibi; hurma ağa( veleri (yeri ve aslı değil), hayvanlar, pişmiş hazır yemek, süt gibi iç gelmektedir. Ona diğer çeşit yemekler ve bu eırada meselâ tereyağ lor (: akıt) gibi şeylerin ikram veya hediye edildiği de olurdu^^. Ba berin hanımlarına onların akrabaları ve dostları tarafından hed geldiği de anlaşılmaktadır^
Burada, kaynaklarda sıkça rastladığımız, Peygamberin bit lere dâvetini de hatırlatmak uygun olur. Böyle davetlere nâdir \ da olsa bir hanımını da alıp götürdüğü görülür. Ona hizmet ed anlattığına göre; çok güzel çorba pişiren İran asıllı bir komşus yemeğe dâvet etti. Peygamber ona; hanımı Aişe’nin de gelip 5ordu. Adam kabul etmeyince Resûlüllah; Âişe olmadan gele lirdi. Bu adam üç kere gidip geldi ve her seferinde Peygamber [elemeyeceğini tekrarladı. Neticede o da dâvet edildi ve hepb( lerhalde bu adamın ancak bir misafire ikram edecek kadar f ası bulunuyordu ki o. Peygamberin arzusuna rağmen Hz. / demiyordu.B- HZ. PEYGAMBI:R’1N BAZI MUKABİL İKRAM Vc HEDİYELERİ
Hz. Peııgamber (s.a) sâduce İK'diye alan, ikram kabul eden bir kimst li. Kendisi de hediye veriyor ve ikrarr\larda bulunuyordu. Onun sırf hediyı ’k gâyesiyle bir şeyler satın aldığı da olmuştur. Meselâ O bir sefer sırasınd; Dmer’den devesini satın almış ve bu deveyi yine onun oğlu Abdulla . hediye etmiştir ki bu sırada Abdullah, babasıyla aynı deveye binmekU Böylece o hem Ömer’i alış-verişlen faydalandırmış ve hem de oğlum amamen kendisinin olmak üzere bir hayvan sahibi yapmıştır. Misâl olare ileceğimiz diğer bir hâdise de şöyledir; Hz. Âişe (r.j’ye, muhtaç bir hanı recek getirmişti. Âişe fakir olduğu gerekçesiyle onun bu ikramını geri çev Sonradan durumu öğrenen Peygamber, Âişe’ye şöyle söyledi;
“Keşke onun hediyesini kabul etseydin ue mukabilinde ona daha iyi bir i verseydin”^^.
Peygamber’in, Hz. Hatice (r.)’nin, sağlığında ikram ve ihsanlanyla < bazı hanımlara, onun bir vasiyeti olarak ikramlarda bulunmayı kendis dindiği görülmektedir. Bir defasında Onun kendisine gelen bir etten, b ianıma da bir pay ayırıp göndermesi Hz. Âişe’nin merhûme Hatice'yi ^ esine bile yol açmıştır^^b Başka bir kitabımızda fukaraya çıkarılan soft altında göreceğimiz gibi aslında Resûlüllah’ın sofrasından fakir-W sik olmamıştır*^^^*’.
!z. Peygamberin sofrasından en çok istifade edenler şüphesiz Vi Me: in suffasında barınanlardı. Müfessir Kurtubî (ö. 671 h/1272 m)’nin y üre; Suffadakiler o zor günlerde İslâmın misâfıriydiler. Peygambere ide o bundan onlara pay ayırır ve şahsına ikram olarak bir yiyecek luruma göre bunu onlarla paylaşırdı. Bu kimselerden bazılan Peygan odun toplar ve su temin ederlerdi*^. Hiç bir dünya varlığı olmayan, n bu bir nevi ilk yatılı talebelerinin, Peygamberden gördükleri ikraı de onun âilesine, mukabil ikramları da herhalde ancak böyle olabili
Hediyeleşme ve ikram Peygamber (s.a)”\r\ tebliğ taoliy^'lkri hayatında da yerlerini almışlar ve bunlar mukavemetleri a/aKm.ıtıı şı tarafın kalbini kazanmak için de bir araç olarak kullanılrnivl.ırdı onun bu siyasî hediye ve ikramlarının bu boyutu üzerinde dnr.ırn kısa olarak şunu belirtmeliyiz ki Peygamber, yönetimi tıukuk vt iteceği ve de rüşvetle karışacağı gerekçeleriyle olmalıdır ki o, jfj,, verilmesini yasaklayarak onu, teşvik gören hediyeleşmenin dır^md
İslâm öncesinden başlayarak h. 4. asra kadar devlet ba.-jkan şiJer arasındaki hediyeleşmeleri konu edinen iki kardeş olan 1 lal h/990 m)’ın yazmış oldukları “Kitabu’t-tuhaf uel-hedâyâ Ji’l-mulC alanda dünya hediyeleşme târihi açısından önem taşır. Hz. Pr melik saymadıklarından olmalı ki bu kardeşler ona gelen ve ken< hediyelerinden söz etmeyip sâdece eserin sonunda onun yuka hadislerine yer vermekle yetinmişlerdir^^. Ben devletler ve mil ilk siyasî hediyeleşmenin kimler arasında olduğunu bilemiyon Kur’an’âan; Sebe’ melîkesi Belhs'm, kendisine karşı tavrını öğ '.ileriyle Hz. Süleyman (s.a)’a bir hediye gönderdiğini öğreniyoru ►ğrendiğimiz; Süleyman m, ana gâyesi Belkıs’i yüce Allah'ı tanı ete çağrı olduğu için, kendisinin bu hediye ile sevinemeyeceğ le açıkça ifade etmesidir^^. Hediye sevindirir ise de, belli st vinci başka şeyle tatmak ister.
Ben Hz. Peygamberdin, az önce sözünü ettiğim siyasî heı siyasî sofralarını kendi başlıkları içerisinde kısa adı “Hz. Mu ' ue Yön Verdiği Hayat” olan eserimde çok geniş olarak ele aklilara duyurmak isterim. Bu konu gerçekten ilgi çekici hâ ara sahne olmuş ve yine ilginçtir bu siyasî nitelikli hediyele önemlerde İslam fahıhleri/hukukçularının, iktidar açısında lağını tartışmalarına yol açmıştır.
köprü vs. şeyleri yaptırmasına gelince bunu ^
nevi vergi olarak nitelemek, kanaatımca daha doğru olur.
İmecede hazan emeği ile çalışmak istemeyenlerin, eskider» den hatırladığım kadarıyla, onun yerine para vs. ödedikleri de bu katılım, emeğin değil para/malın bağışlanması olur ki onu d kavramı içine almak zordur. Bu sebeple de onu kendi hükmü i-dirmek uygun düşer.
Köy kesimlerinde mevsimlik ve acele bitirilmesi gereken i simde insanların sırayla birbirlerinin işlerine koşmaları imecede husustur. Kışlık hamur işleri vs. hazırlamada da bu yola başvurul» da karşılık şartı olan bir dayanışma vardır. Ancak imece her zam Bcizan bir yoksul, yetim, sakat, yaşlı veya hasta kişinin işlerin kişice elbirlik koşma olur; Onun için mesela tarlasına ekim yap çesine bakılır, hasat mevsimi hasadı yapılır. Bu gibilere ev yap yine elbirlik o inşaat işlerinde çalışılır veya eskilerde benim » olurdu. Burada para yardımı yapanlar da olurdu ki bunu az önı farklı değerlendirmek gerekecektir. Çabuk bitirilmesi gereken û rak, bir varlıklının işlerine bir karşılık şartı ve beklentisi olmadar Ben imece işleyişi hakkındaki bu bilgileri burada daha çok çoo köyümdeki^*^ müşahedelerime dayanarak anlattığımı belirtmel elbet diğer yerlerde farklı misalleri de olacaktır. Anadolu da k iüğün-derneklere ilişkin bazı etkinliklerin de elbirlik yardımla «etirilmesi de burada imece çerçevesinde değerlendirilebilir.
Resûlüllah döneminden bir misai: Şahsen bir imece eı^gamber (s. a)’in Selmân el-Farisî (r.) için fidan diktirme le getirmek istiyorum: Aslen bir köle olan Selmân kaynakla >re yahudi olan efendisiyle, âzad olması için 300 hurma arak da 40 okıyye altın karşılığında bir anlaşma yapar. Oı oTiesi zor olacağı için Peygamber halkı ona yardıma çaç ıdisi de kazma-kürekle bu dikim işinde yer aUr\
n KOMŞUNUN DÜNYAMIZDAKİ Ve İMECEDEKİ YERİ
uı’ârı ı Kerim de yakinlara, yelim vc yoksufiara oldyğu gibi yakm v<g Inrd yapılacak iyilik ve hizmetlere de teşvikJeT, yönlendirmeler vard» lln ifadesi ^öyledir;
Allah 'a İbadet edin, O’rKi hiçbir şeyi ortak yapmayın. Ana-hahaya, haya, yetimlere, yoksullara, yakın ve uzak koncaya, yantmfxlaki ark yolcuya ue elinizin akında bulunan kimselere ihsan ve iyiliklerde hu Mlah, kendini beğenen ve böbürlenen kişiyi sevmez”^.
jpluma kıvzım veren ve onu sa^amlaştınp pekiştiren şeylerin b a komşuluk ilişkileri gelir. Bir etilenin tof^mla ilk ilişkisi komşulanyl başlar. Komşular arası, samimiyet içirKİe güçlü ilikler beığının kuı u, birbirine perçinlenmiş, gediği olmayan bir yapı durumuna ç devlet de bundan en yüksek seviyede gücünü almış olur.
^mşunun komşuya, maddî yardımlan yanında iyilik olarak, saymi »k derecede çok çeşitli hizmet ihtiyaçlan edur. Bunİ2inn bazen şid jğünde neredeyse; Komşusuz hayat olmaz, gibi bir hüküm ortaı sancısı çeken bir kadın, evinde o sırada kimsesi veya bu ailenin k yardımı kimden görür! Daha doğarken insana ilk yardım eli kc İŞ olur. Hastalık ve ölümlerde komşunun Yardım eli önemli yer jsun, felâketi paylaşmaya ve yine, herkese nasip etsin, sevince l şanlardandır. Çocuklanmız bizim olduğu kadar komşularımızın nda büyürler. Uzağa gittiğimizde, her şeyimiz Allah’tan sonra tir. İmeceyi oluşturan komşulardır, köylümüzdür. Bizi aşan dı jan odur. Devlet gelinceye kadar devletimiz komşudur. Devle!
met İslâm Ansiklopedisinde bulunmayan İmece nin sonraki baskılarda yer ahr lir.prefabrik ev fiyatları yazdı..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder