19 Temmuz 2015 Pazar

prefabrik ev fiyatları ve islam bilgilerimiz

 prefabrik ev fiyatları


prefabrik ev fiyatları ve islam bilgilerimiz sizlere bugün yine güzel bilgileri yazan prefabrik ev fiyatları diyorki a. Komşular arası mâ 'ün geleneği: Farklı kavramlar olm fu'vkyoloşmc ile de bir nebze ilgisi bulunan ve fıkıhta bir hak olar k'n "mâ ân" kunjmunu burada hatırlamak gerekir. Kur'an’dabit veıv'u mâ'ûn^^^ geniş anlam boyutu içinde daha özel bir kavram c ov dlot-edcv^atı ve eşyaları anlamına gelir. Hepsi olmasa da belli fok allığından tüketim maddelerinin de, şahsî kanaatim olarak s kavnnm içine dahil edilmesi düşünülebilir. Kur’ân’da; ihtiyacı ola bunlaıvlan faydalandınlmalan öğütlenir ve orada bu kurumu rede naşmas^anlar için öteki hayatın iyi olmayacağı uyarısında bulum arasında kendi adıyla anılmasa da Maun, müslüman ailelerin gen man yerine getirdikleri güzel bir âdetleri olmuş ve olmaya da deva Elbet Pe\;gamber Ailesi (r.a) ve onlann komşulan bundan karşılık almalıdırlar. Diğer ve özellikle de batı toplumlarında gözleneme »u âdet bazı yabancıların hayranlıkla dikkatini çekmiştir^*'. Zekâ ardımlaşma niteliği taşıdığından Mâ 'ûn’dan gayri müslim kor 3nde yardımlar yapılabilecektir.
b.Mübarek gün ve gecelerin ikramları: Her medeniye le gcîre bazı kutsal gün ve geceleri ve bu zamanlarda karşılıklı rada önce fitre ve kurban eti gibi ilgili bayramların özel ikran Bunlar elbet karşımıza belli dereceden birer dinî hüküm olar Fitrede - her ne kadar para olarak da ödenebilse de - temel i dnsindendir ve onu yoksula vermek esastır. Kurban eti is( varlıklıya da verilebilmektedir. Burada yoksulları bayramın oşkusuna katmak esas iken varlıklıya et ikramında ise bayr
2- (jcli'iurkte Kurum Haline Gelmiş Diğer Bmi Dostluklar ^ l*nylaşına Türleri
Kişi v(’va ailenin hayatındaki hemen her dönüm Ve değişim noktası jelf’iıekle oıı.ı göre bir merasimin ortaya çıkıp şekillendiği görülür. Mâ /eya maddi ona ilişkin bir dayanışma-paylaşmalar, hediye-ikramlar da .ılarda hep söz konusudur. Bütün bunlar bir kaynaşma vesilesi olurl liiğünlete ilişkin olanları yukarıda görmüş olduk. Bunlardan bazılarını lidl.ıyabiliriz ki onların bir kısmı yöresel Ve Anadolu’ya ait de olabilirler uru lebi iği Ve hediyesi, lohusalık şerbeti ikramı, bebek kırklaması, diş bu utl.iMuısı, sünnel düğünü, bu düğünde kirvelik Ve evlilikte sağdıçlık kt unlardandır, Sağdıç damat veya geline düğün merasimleri boyunca iand.ırlık mi.sali, eşlik edip onun edebini öğreten kişidir. Okula başlar ^re uğurlama da burada sayılabilir. Bu yukarıdakilere bebeğin doğduğ ?ya aylarda kesilen akîka/nesîke kurbanını da katabiliriz. Yaratan’a bi .mmda ayrıca aile için de bir şenlik olduğundan olmalı ki onun etint ? yiyıdıilmekte ve dostlarına da ikram yapabilmektedir. Yoksullar da e iman önde gelir.
Bayram, evlilik ve diğer pek çok vesile ile yapılan tebrikleşmek Iiırlama Ve karşılamalar da geleneğimizde önemli yer tutarlar.
- Kardeşlik, hacılıklar, hasta
kardeşliği, oluşturma şekli itibariyle elbet dinin tasvip eıleccçıı v,|, Ahretlik, o sıcak dostluğun öteki hayatta da sürdürebilmi’si etmelidir. Müminlerin genel kardeşliğine vurgu yapan âyellcUi '„||j dine ad seçmiş olan Ahilik Selçuklu-Osmanlı sürecinde ferdi kaide görülemeyecek şekilde, teşkilatlı bir boyuta taşımıştır. Mâhiyeti pok yıp ismi hakkında da bazı tartışmalar olsa da AnadoluW,\ bu döı kendinden söz edilip bacıların kurduğu teşkilatı ifade eden “Huı ı^ij, burada hatırlatmak isteriz*'’^. Doğu Anadolu’da görülen “beşik Iu k, linçe, doğru olup olmaması bir yana, bunda aslında dostluğrı tesı devam ettirme söz konusu olur. Çocukların birbirlerine eş go.tüvlı duygusal açıdan çok olumsuzluklar içermelidir. Onlara ilerde kendi eş seçme hakkının tanınmaması, Hanefî anlayışı bakımından o mİ hale getirir.
Fıtrata dayanmayan hiç bir kardeşlik türü ne evlenme engeli rasta bir ortaklık oluşturur. Bir istisna olarak süt kardeşliğine gelin lenme engeli teşkil edeceği âyetle sabittir^'^. Anası olmayan çocuk ana olmak, bir yakınlık kurmanın ötesinde gerçekten yüksek bir r
Ölüm münasebetiyle cenazeye iştirak, oradaki emek ola taziyeler, cenaze evine yemek götürme vs. bunlar da dayanışma )ir başka örnekleridirler. Cenaze evine yemek^"'^’, hastalan . ıvj a manen de olsa destek verme Ve dertleriyle ilgilenmekte M >.a/in sünneti de devrededir; Onun bunlara teşvikleri vardır
Hc-bck uçurması (bebeğin ilk dıijanya ziyaretlere çıkarılması), bebek tebriı ;iıu> lohusa şerbeti dışında, ülkem için söylersem, dişi çıktığında çocuklar iç de “Diş buğdayı” merasimi yapılır. Bu, belli bazı hanım dostların katılımıç çerçevede tutulan bir toplantıdır ki bunun da kendine göre bir ikramı varc •ek uçurması vesilesiyle ziyarete gidildiğinde ona kısmet için evden muhc küçük bir şey verilir ki mesela kendi yörem için söylersem bu genelde 02 bir kaç yumurta olur. Akıka kurbanı ve yine diş buğdayı bunlar doğruc ıfılışla ilgilidirler. Çocuk ilk mektebe başladığında da yine yakın dosth n için bir bahşişi, hediyesi olur. Askere giderken akrabalarla vedalaşm; lir harçlık verme söz konusu olur. Geleneklerimizde daha başkalarından 2k de mümkündür. Mesela karşılıklı hac hediyeleşme ve ikramı vard jn abartılması da hiç uygun olmaz. Bir ibadet bu şekilde sıkıntılara bc lalıdır.
Bütün bunlar doğuş ile başlayan insan hayatının değişik safhalarıdır l r, eş ve dostlar da onlara, o coşkulara değişik şekillerde katılır ve ke nurlar. Bunların hepsi bir dayanışma- paylaşma ahlâk ve medeniy 1 bu alanlara yansımasıdır. Hulasa soğuk, sırf maddeci olmayan se lylaşımcı bir medeniyete sahip olduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz.
Başka millet, inanç ve medeniyet havzalarında bunlar ne ölçüde iyorum. Bildiğim; bütün bunların güzel şeyler olduğudur. Ancak boyutları içinde, ölçülü ve sıkıntı vermeyecek bir çerçevede tutulı er şey “çam sakızı çoban armağanı'" kolaylığı içinde tutulmalıdır. l^gamber öğretileri bıkma ve bıktırma yollarının seçilmesine karşı 1ar. Her şeyin kolaylık ve kesintisiz bir akışkanlık içinde yürümesi ve buyruğu olmuştur ki bu ilke, ibadetlere de yansımıştır. Şeytan
KISACA SİYASI
A HZ PEYGAMBER E MUSLUMANLAR TARAFI YAPILAN İKRAM Vc HEDİYELER
[İıımd.ı öncdiklc şu tespiti yapmalıyız ki Allah’ın Kur’an’da indirip hiltliıtiiı^i sıfatı: çok kerim, çok verici ve ihsan sahibi anle ■'ekıvm”diı ki" bu. ikram kavramıyla aynı kökten gelir.
MiLslıirnanlar Medine döneminde belki baskılara değil ve şitli Kıskınivira uğradılar ve çok sayıda harbe tutuşmak zorunda harpler başkıngıçta geçim şartlarını ve yaşama imkânlarını çok z neticeleri itibarıyla müslümanlara daha iyi geçim ve bunun da hâkimiyet sağladılar. Onların bu harplerdeki başanları ileri ufukl< kt'ipılann açılmasına yardımcı oldu.
Medine Mekke'ye kıyasla hurmalıkları ve sebzelikleri ola durum, civaRİaki düşman kabilelere olduğu kadar müslümar de olsa bir rahatlık sağlıyordu. Fakat yerlerini ve yurtlarını terk çen müslümanlar özellikle de ilk zamanlarda sıkıntı içindeydile anların aileleri iyice bölünmüş durumdaydı ve onlardan bir k nüslüman yakınlarını beraberlerinde getirememiş idiler. Medît imanları, biraz farklı da olsa bu sıkıntıları aynen paylaşma fa Tinden Kur an-ı Kerîm’de onlar yardımcılar anlamında “ensâi Jildiier^^. Hz. Peygamber artık böyle bir taraftar topluluğu başına geçtiği toplumun her çeşit sorumluluğunu
Çok zor durumda olan Muhâcirler’in durumlarını iyik ygamber, onlarla Ensâr arasında bir kardeşlik (: muâhi deştirdi. Herkesçe bilinen bu anlaşma Resûlüllah’ın Mec daşık 5 ay sonra yapılmıştı. Varılan anlaşmaya göre 186 r ıdaki Ensâr ailesinin yanına yerleştirildiler. Muhâcirler bu c ve bahçelerinde yarıcı olarak çalıştılar. Bu durum hicri
SEVGİNİN KC)KI .ERİ, PAYLAŞIMI Ve HEDİYELEŞME AHLÂKİ
? geçirilişine kadar yâni 6,5 yıl kadar sürmüştür^"*^. Taberânî; hicretin İlk 2 anlarında Hz. Peı^gamberin, Medine'ye gelmiş olan muhacirleri 10'ar kişi meler hâlinde evlere dağıttığını kaydeder. Bu hâdiseden söz eden Mika kendisinin Peygamber (s.a)’in dahil bulunduğu küme içinde yer aldığım kümenin bir koyun sütünü aralarında paylaştıklarını anlatır^'’®. Eğer bu r doğruysa bu ancak kardeşlik anlaşmasına kadar geçen süre için sözkon bilir. Hz. Peygambere gelince o Ebû Eyyûb (r.)’un evinde olduğu için neye dahil olmamalıdır. Ancak ortada bir durum varsa o da bu hanenin liplenmiş olmasıdır.
Hz. Peygamber Ensârdan herhangi biriyle anlaşmalı kardeş olmadı onlar Resûlüllah Ailesine imkânları nispetinde yardımlannı eksik etmeı kısım sahabe Peygamber’e bahçelerindeki hurma ağaçlarından bir kai hsulünü tahsis etme yoluna giderlerken bir kısmı da süt veren devel I bazılarını onun istifadesine sundular'^k Buharı ve Müslim gibi kayne kaydedildiğine göre hicretin hemen akabinde Enes b. Mâlik’in annesi gambere meyveli hurma ağaçlarını hediye edip tahsis etti ki O da b\ İl kölesi Usâme'nin annesi Ümm-ü Eymen (r.a)’e verdi. Hayber in f sonra Peygamber bu hurma ağaçlarını Enes’in annesine iade etti muhâcirler de kendilerine bu tür tahsisler yapmış olanlara hurma ağa şekilde iade etmişlerdi^^^. Geçim açısından gerek Usâme ve gerek . jlüllah Ailesinden sayılan kimselerdi. Bu yer veya hurma ağacı tab Müslim’deki hadisten anlaşıldığına göre hicri 4. yılda yahudi Nadir C Jerinin ele geçirilişine ve hatta daha sonra Hendek harbini müteak yahudi Kurayzahiar'm bertaraf edilmeleri zamanlarına kadar dev Bundan sonra Resûlüllah böylesi bağışları kabul etmedi. Ona dayken 10 yıl hizmet etmiş olan E n e s (r.) bu durumu Buharı'n-hadiste şöyle anlatır:
“İnsanlar (:Ensâr) Kurayza ue Nadir Oğulları arazileri fethedilince^ Peygamber’e hurmalık bağışında bulundular. O bundan sonra bunu kabul etmedi”^^.
prefabrik ev fiyatları yazdı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder