19 Temmuz 2015 Pazar

prefabrik ev fiyatları ve islam bilgileri5

 prefabrik ev fiyatları


prefabrik ev fiyatları ve islam bilgileri5 sizlere en güzel yazıları yazan prefabrik ev fiyatları çok çalıstı ve gece gündüz uyumadı bu yazıları haırladı prefabrik ev fiyatları dediki 2- Düğün Hediyelerinin Paylaşımı, Saçı, Nişan Hedi Nişan Atılmasında Hediyelerin İadesia- Düğün hediyelerinin paylaştnıt: Genel olm.ase. n?. sahip olma noktasında, düğün sonrası ciddî bazı surp:<" : : /remizdeki bir kısım örneklerden biliyoruz. Bu sahiplen,”-: âkı ölçülere bağlanır ve bu yönde bir eğitim, aydınlatma .a: Tienin önemli ölçüde üstesinden gelinebilir. Burada baz yaklaşımların getirilmesi gerekli olur. Mecellede bu kcz ıaa )iti vardır ki kısmen sadeleştirilmiş şekli şöyledir: terini beyan e/meyn/) kcnıillt'ilıuU-n sual İla tahkik (araştırma) dahi kabil olmaz ise ol halde örfü âdı’ti İH'Idaua ı luyt'/ nlıınuı mad. S76".
Ben bundan lu\)vUıMl.> buruda sjahsen ayrıca şunları düşünürüm; Hediyt verenler bunu gelin ve daıuallaıı hangisine getirmiş olduklarını belirtmişlerse bv ona ait olmalıdır. Ei^eı böyle bir durum yoksa erkeğe uygun olan onun, kadın, uygun düşen de gelinindir. dı>nilı'bilir. Mesela bilezik erkeğe uygun bir takı dt ğildir, kulplu altın para da böyU' ılüşünülebilir. Ancak sağlıklı hükme varabilme için burada bazı hususların d.ıh.ı göz önünde bulundurulması gerekir; Erkeç genelde takı takılamayacağı için takılar geline takılmış ve fakat özellikle altı gümüş takılar ortak düğün aılın.ı veriliyor da olabilirler. Eğer bu hediyeler ye jvlilere aynı zamanda bir destek ise o. ortak yuvanın olmalıdır. Bu noktad ıltında para/semeniyet niteliği bulunduğundan ondan mamul olanlar ortak akat mesela inci, yakut vs. değerli taşlardan olanlar gelinin olur, şeklinde lyırım da yapılabilir.
Yukarıda Mecelle maddesinde kime getirildiği belirlenemeyen hediyele nların sahipliği konusunda örfü âdetin belirleyici olacağı dile getirilir. Buna eren Ö. Bilmen onu daha eski kaynaklara dayalı açıklayarak şunları da söç Sünnet cemi\;etlermde getirilen hediiieler çocuklara lâyık şefler ise onlc ılnız büyük erkeklere münasip iseler babaların ve kadınlara mahsus §e eler de anaların olur. Altın ve gümüş para, bardak, saat gibi erkeklere de nlara da lâyık şeyler olunca bakılır: Bunlar baba ya da ana kimin akrc rafından getirilmiş ise ona ait olur. Eğer burada belirleyici başka bir şey ı la itimat etmek gerekir" Bütün bunlar elbet bir sürtüşme olduğunda dvj ecek şeylerdir.
b. Düğünlerde saçt ve saçılanlan almamn hükmü: Eğer örft inin başına saçılanlar onun değil de kapanların oluyorsa kapan ona ır. Doğrudan dâvetlilerin üstüne saçılanların durumu da böyledir. Bu kc na/toplayana serbest bırakma anlamına gelen fıkıhtaki o “ibâha" hük ! olarak geçerli olur.
İSLAM İN OA'ıANlSMA - P»\V1^A$M.A MEDe^irrEV.
fakihlcrin ihtilafına yol açnuî* vo otuı doğru bulmayanlar, or^a lardır. Serdhsrnin verdiği bilgiye göne buna okımlu ba>ar,
çağdaşı ünlü bir fakıh olan Ibn Ebi Leyla arasında bu y6r/::a
vardır ve Ebû Yûsuf un İhn Ehi Ley/adan aynhş sebeçâer.r-dar. b>r ^ dâvetli topluluğunda saçılan şekerlerden Ebû Yûsuf'un da
olduğu bu ilk hocasının ağır tepkisiyle karşılaşınca bu or.ur. berinde getirir. Ebû Yûsuf ilgili hükmü soımeJ< için Ebû "in -f.
disine; Hz. Peygamber (s.a)"m ensardan bir adamın
saçtığını ve oradakilere de; haydi kapışın, dedeni anJanr
Peygamber’in Vfeda haca sırasında yüz deve kestiğinde kerdA; r.v>; 'j,,„ parçacık alıp isteyen halkı da; onlardan kendilerine koparrr-
hâdisesini de saçıyı almanın cevazı yönünde bir delil oîa:^V ka>ctedşr ' /e Heysemî gibi bazı hadisçilerin eserlerinde saçı hakku-ida ber-zer;
/e haberler de vardır ve bunların hepsi de bzızı belli ravîlen sebeo-v^
nından eleştiri konusu olmuşlardır. Sonuçta Hz. Âişe ve Mu 'âz u.
ınlülere dayandırılan bu haberlere göre; Hz. Peygamber bir dbblrcî^ - * öğünlerde bir sepet veya bir tabak ile kendisine getirilen
2 onun etrafında kümelenmesini istediği dâv.«etiiler üzerine se^çar
lun tarafından konulan yağmalama yasağını göz önünde c^vLnd-.^' çıyı kapışmaya yanaşmayınca da o bunun ganimet yağma'^
ğunu söyleyip kapışa teşvikte bulunur. Bu haberlerde Peyga-mber inle damat için: “Hayır ve bereket olması, aralarında ülfet seıgr^le cr.-ıs-j; trlu ve nzıkta genişlik olması ve de Allah ’ın bu nikâhı evliliği
•mesi dileği ile'’, şeklinde yaptığı bir dua ve tebrikinin ardındâTi gerıe-işr kaydederler ki bazılarında bu dua; "ÜlfeL hayırlı ve uğurlu ottûs: .sret ” şeklinde daha kısa olarak da kaydedilir^*.
Şafii’nin alan için mekruh gördüğü kaydedilen bu saç hakjirbcâ ! şârihi Hattabî nikâhta bunun mübah helâl olduğunu sös'kı. Bszk: ; olan yağmalamalara yol açıp ona sürükleyeceği korkusuyla onu ~jS
îrahsî, Mebsût, 30/128-129 (yay. Çağn, İstanbul. 1983); -Ayrıca bak. N. Bozkır'- ---'lence, 66-67
SEVGİNİN KÖKLERİ, PAYLAŞIMI Ve HEDİ'ı'ELEŞME AHLÂKİ
Saçının fıkhı hükmü hakkındaki görüşler işte böyledir. Bence burada, gelir .-e damat başına saçılanlar müstesna ötekinde, davranış olarak ahlâkî erçıdaı 7ir olumsuzluğun bulunmadığı söylenemez: Kapıp alanın olsun, şeklinde halkı ıstüne yem atar gibi paralar saçmak, böyle bir niyet ve bilinç olmasa da. onla cüçültücü bir durum arz eder. Hz Peygamber in hacdaki kurbzınlzınndan lesip koparmaya davet ettiği meseleye gelince bu halkın çok az olduğu yerle \e olabilir. Bunu günümüzde ramazanlarda veya her hangi bir açılışı duyum naksadıyla halk yığınlarına rastgele bir şeyler dağıtılması için bir delil sayarr TZ. Bu gibi yerlerde önceden ad tespiti yoluna gidilmesi gerekir. Aksi halde h< zilme ve hem de insanı küçük düşürme açısından bu çok olumsuzluklar içe lurada şunu da kaydedelim ki "Saçı" Türk dilinde doğrudem düğün hedi^ ulamında da kullanılır'^^.
Eğer düğün sahibi de, ziyafetin ötesinde, aynca bir nevi mukabil bir ba unmeık istiyorsa onun tarzı kanaatımca bir saçı şeklinde cJnwnalıdîr
c.Nişan bozulmasında hediyeler ve mehrin iadesi ue boşonm wt'a hediyesi: Nişan bozulunca, ikram kabilinden olanları bir tarafa bir ik. diğer kalıcı hediyelerin geri istenmesine gelince mezhepler buna oh akmak şöyle dursun onu bir hak olarak görmüşlerdir. Ancak Mâlikiler, ’bep olmadan nişan atıldığında karşı tarafın bu hediyeleri izde etmeyebil iırûşündedirler. Eğer nişanlılık döneminde her hangi bir rtikâh olmzıdan ı rya mehre mahsuben verilen şeyler varsa bu, bütün mezheplere göı ü-u kârda geri iade edilir. Eğer bu dönemde nikâh kıynlmış ve fakat fiile e geçilmeden ayrılma meydana gelmişse burada kadın kararlaştınlan r nsma hak kazanır ve yine mehir kaıarlaştırılmadan bir nikâh söz kon 1 duaımda da kadın “mut'a" denilen ve örfe göre değişebilen bir diyesi alacaktır ki her iki husus da Kur‘un da yer alan bir hüküm olm buna daha önce de yer vermiştik. Ben. hakk olunsa da, ruhî bir te vamtna izin vermemek ve hâdiseyi çabuk unutmak için nişan hediyek a konusunda MâJikîlcre göre davranılmamasmı şahsen tavsiye edeni larda. bu konuda örfe göre davranılabileceği. yönünde bir görüş oldı söz edilir*^.
nularnlı irtvtr İhmal edilmemelidir; Ancak her ^/rr, vr İçin burada hemen bir sonuç beklentisi ol^na^rrva^r^r ^eni ötekinden daha az yıpratmadığı da küser: ^araf -
l İediyele^me sıcak bir ilişki ve kat/naşrr^ava ve ofJalel ilkesinden sapıldığında tersi bir durjrr da Ukle aile içinde kendini gösterir işte Peygornher ', a ilke:
'7 /eri/ye konusunda çocuklarınızı eşit tLi^^ mr
ErkJinrie olmuştur. Bu da hediye/bağjş kor* ^î <.zls »pjlamayaca;5/nı gösterir el-Heysemf nin kaycierj^ r .
‘'Hağış/hediye hususunda çocuklarınıza eşâ dc.trr:' -dh drnem gerekseydi kızlan/kadınlan erkeklere
burada onun gönlünün, kjzlardaahanınılardar .c-) veya olması gereken davranışın buna izin .er-rec:^ ınlar ruh ve duygulan gereği her hakle bu yöndeki ay ' bilir ve tersi olarak da hediyeye karşı daha çok rr.
' StrrtiUitf r^ltll})hı sıif)lonamazhğı: Malî şeylerde, davranışlarda eşiti .sağlamak nülnıkün ıdsa da sevgide bu mümkün olmaz. Çünkü sevgi mal .-ahiıdakı davıamşlaı gü>i alnıavtp o kalbi bir durumdur ve burada karşı tara da hali ı'tkv‘11 olur ve dolavusıvla iş sadece kişinin kendi elinde olmaz. Her lUk keiHİİsini ana babasına farklı sevdirir, bu bakımdan sevgide mutlak ad stiğlanama.- tk-çnuş vloneniin o çok eşliliği için söylersek aynı şey eşler içir lö:' konusiKİuı /'t vı{nm/>ı'i (.s,n) 'in kendisinden misal verecek olursak o, e »a.sındtin her şevi eşil vürülfüğü halde kalbî bir durum olan sevgiye gel dyir’ denıışti: /şf<' bu benim yapıp bölüştürdüklehm. Beni, Senir
‘t’tirip de b<‘nim vupumoyueukhvvndan ötürü kınama”'^.
-HeıUyrdftt tUituuek: Kırılmalara yol açacağından olmalıdır ki Hz. amber, veriliMi hediyeden dönüp onu geri istemeyi de, yaptığı benzet akılırstt. çok çirkin bulurIsl.mı hukuku bunun da ahlakî ve hukukî hi rini ortaya koyınuş ve karşı tarafa teslim ve kabzdan sonra hediyeden ( lesinin Ştirfliinnı bı-lııleyerek onu ancak bazı haklı gerekçelere ve de ç utlara bağlaınıştıı' leslim öncesinde dönüş ise böyle değildir. Hed 3nüş elbet lüç yoktan bir kırılganlığa yol açar ki bu da ondaki dayanışr et ve ruhuyla tMğdaşın değildir.prefabrik ev fiyatları sundu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder