19 Temmuz 2015 Pazar

prefabrik ev fiyatları ve islam89

 prefabrik ev fiyatları


prefabrik ev fiyatları ve islam89 sizler icin en güzel yazıları yazan prefabrik ev fiyatları diyorki böylece de çoğu şehri terk edip gitmiş ve kalanlar da sıkıntılar içrr lerdir. Şehirlerimiz ve hatta medeniyetimizin önemli bir kısmı yar üzerine kurulmuştur. Gereksiz yere bir serçenin ve hatta bir böceğin sine izin vermeyen Hz.Muhammedi (571-632 m)’in getirdiği ilke düğü medeniyet böyle olmciz. Geçmişine göre Osmanh'da daha d o medeniyet, o insancıllık belgesi eserler onun geri çekildiği tüm bc İslâm’dır, bu Osmanlı’dır deyu, o hâkim gayri medeni zihniyet tare yapılarıyla, neredeyse tamamına yakını ortadan kaldırılmıştır. Vak tinin kökleri bizim îmanımıza dayanır ve o, günümüzde de de nı ortaya çıkarmıştır. Daha sonra ele alacağımız para vakıfları da elb« melerden biridir.
c.Eşrafa, kötü alışkanlığa harcama yerine geliri vakfa y
Sefihçe yaşama yerine feızla varlıklarını toplumcul hayra yc sanlar bir yandan İlahî rızayı, öte yandan da daha mutkı bir to olarak yaşamayı hedef seçmiş görünüyorlar. Günümüzde, bir mis sek Türkiye’nin bir yılda, kötü alışkanlık olarak sadece tütün mar! cinsinden 6,5 milyar ve bundan kaynaklanan hastalıkların teda\ hepsine toplam 20 milyar dolar kadar ödediği yönündeki tesbît -ki bu abartılı da olabilir- bu para ile ülkede, zarurî ihtiyaçlar ten luğun çekilmeyeceği rahatlıkla söylenebilir. İşte bizim bu isral v parası bizim karşımıza, geçmiş itibariyle daha çok imaret vs. nsanî kurumlar olarak çıktılar. Aynı güç çok güzele de çok çirki fapabilir.Yüksek ahlâk onu birincisine yöneltir.
d. Yetimler için vakıf: Yavrular içinde en âciz olan, insan etimlerin doyurulması, mal ve kendilerinin korunmasının yine 2 âyetlere konu olduğunu görürüz. Hemen her vakıf onlan asına katmıştır. Bu arada daha sonraları onlar için ve özy 1, kendileri lehine idare ve işletimi için aynca Eytâm (. Yeî Dâru’l-eytâm gibi daha özel kuruluşların ortaya çıktıkları (' aka da bu türlerin en son halkası olmalıdır-k
belgeler olmuşlardır ki biz ilerde göreceğimiz para vakıfları hariç buradrr vaktıı ilk çıkış tarihini ve onun çeşitlenmesiyle ilgili kısaca bazı örneklerini grirınek le yetiniyoruz^. Biz bu türlerden Avâriz Sandıklan ile Esnaf Sandıklan’nı rn.ı kayıplann tazmini ve esnafa destek açısından ilerde ayrı başlıklar altında e alacağımızı burada hatırlatmak isteriz.
C- HZ PEYGAMBER Vc EŞLERİ İLE SAHABEYE AİT VAKIFLA Vc BAZI MUKADDES EMANETLER
1- Hz. Peygamber’in Vakıfları
a. Peygamberin Arazilerden vakıfları:
İslâmda ilk vakfı kimin yaptığı tartışmalıdır ’ Eğer Mesad i Nebf nın >ölûmünde yer alan Suffa’yı Hz. Pe^’gamber m yersiz yurtsuz kimselere naşı, onun şahsî vakfı sayılabilirse ilk vakfın da onun tarafından yapıldığı s lebilir. İbn Sa’d (Ö.230 h)’ın ycizdığına göre, bir yahudı âlim olan Muhay asiyefi sonucu Peygamberin eline geçmiş bulunan onun 7 adet bab 'esûlüllah vakıf yapmıştır ki bu İslâmda ilk vakıftır. ResûluUah’a büyuV iniık duyan bu kişi h. 3. yılda yapılan Uhud harbinde onun safırKİa yer e o bu harpte öldürülmüştü^. İbn Kayyim (Ö.751 h) da Hz. Peygam îpöğj bir vakfa değinmektedir ki bu, söz konusu vakıf olmalıdırV Hz, jmber dönemini müessese yönleriyle ele alan Huzd i. vakıflarla ilgili baş îygamber’in kendisine kalan sözkonusu 7 bahçeyi vakıf yaptığını vc İslaı ıkfın bu oJduğunu kaydeder. Gene Huzâ ’f daha Önce. Hz. Peygamber erimde hctkkında ayrıntılı bilgi verdiğim Mâriye (r.)'nin kaldığı ve içind ıKibesinin bulunduğu “Meşrubet u Ümm-i İbrahim" adlı bahçenin de ıhçeden biri olduğunu yazar^. Bazı hadis kaynakiannda, muhtemelen
Vakıfiann doğuş ve çeşitlenmesi için aynca bak. C. Yeni^. Islâm İktisadının E.sûslan, ‘ Yeniçeri. Hz. Muhammed. Yanığı ue Yön Vert/tği Hayal. 513 vd. bak C. Yeniçeri, İslam İküsadmın Esasları, 458
üzerine bir risâle yozrnt Sî^O m) da MuhaynVta eden yerleri ResOli'ılInh'm McJ.line «U-lü valviMan olarak göstermiştir^. ^ Benû Nadir’li oirnnkin beiftliut -ınun bn bahçelenrrin. daha sonra bu ele geçen topraklannrlnn ayn Ininla. ngı a».ıktıı Nitekim ilk dönemlerin zarlarından olan Vâkıdı (•"ı.İ^Ov h) Peygaınhet in arazileri hakkında bilgi Onun hem Benû Nadit ve henı de Mn/ı.ıvMk'ın topraklarında vakıftan kaydeder. Vâkıdî de buradaki qO?kouuau yetil bahçe ile onlardan Hz, A yeri hakkında bilgi verir Ikıı blkftye <|tare Peygamber Nadir Oğullan i azatlı kölesi Ebû Râfi* (r.)’ı khlıyasîi olmak tayin etmiştir ve Peygamber’ı turfanda meyve-sebze gelmekledir^"
Yukarda kaydettiğimi/ gibi Pevjgamluu Nadir Oğullan arazisi muhtaçlara yer verdikten soma geıivt* kalan yerleri, beklenmedik ma elde tutar. Ebû Davud’un kaydıMliğl ha»li:di*n öğrendiğimize göre bu kalan yerler onun sadakası (: vakti) «ılarak I tifımo eulâdı idaresine ge biz Hz. Ömer’in, bu yerleri Hesûkıllah döıiı'mindeki gibi idare edilir Hz. A/i ve İbn Abbâs (r.a,)’a ık»vıelltğinl biliyoruz. Muhtemelen b 7 bahçe de bu şekilde onların klaıeslıu* Ii*vhIî edilmişlerdi. Buharı Resûlüllah’ın vefatından sonra onun I luyht*r’deki vakıf arctzileıir (r.a)’nin ziraat yaptığını yazar ''* ki zaten bu dönemde artık onun t /akıf konumundadırlar.
b.Peygamber*İn, yeni bir anlayışıyla pazar yeri ibda
İbn Şebbe (Ö.262 h) ve Semhûdî gibi ba/ı siyer yazarları; "Resûlüllah, müslürnanlara (çarşılarını enkı/ yaptı”, dinde bir ifadeye yer verirler", l^ılindiği gibi Peygamber (s.
diğinde orada yaptığı ilk işlerden biri tU* eski ve yahudilere a: 1 bir çarşı oluşturmak olmuştu; O buic’iyı oluştururken; Buradı
;M/rHıU'(U (K7ı ne pa^or oeıyısf IvonufmuvMruOı, vomiude bîr buyruk ısdar etmiş AriıU buraya sobalı erken gelen, mallauıu dilediği bir yerde pazarlayabiUrdi ' IVvgniiıbeı in buyruğuna göre hiy Uiiu‘.e, ilk d.•la burayı ben sahiplendim, di belli bil veri ilAnihaye kendine nıaK'demeatl Sem/ıudî’den öğrendiğimize gc fVnşjamher Yahudilerin kendi pa/arlaıının l-.leyişlerini beğenmemiş ve onl lan avn olarak bir pazar yeri belirleyip ilulas elmişli. Onun bu gaye ile kurdr .adın Yrhudilerce tepki çekmiş ve hatla onlar laiatından bunun ipleri kesilm Mimin üzerine Peygamber pazar bakımından çok daha uygun ve şehre hâl MI yer belirlemiş ve o, Yahudilerin, çadırı sökmekle de kendilerini daha atara sokmuş olduklarını burada bevaiı elmişti.
Peygamberin, yahudilerin aksine, esnallan pazar yeri kirası almadığ Kvarın, ilk şekliyle ne zamana kad.n ılev<ını ettiğini bilemiyorum. Semi hÜmer’m, hilâfeti zamanında bu verde kurulu bir demirci körüğ îesülüllah'in çarşısında ticareti engelleviı i laaliyet olarak daraltma yaptığ •kçesiyle yıktığını kaydeder. Yine bu müellif Onıer b.Abdulazîz (99-101 1 ıışıyla ilgili Medînelilere okunan bir ya.'isınd.ın bahseder; Bu yazı da o; Çaı ıkıf olduğu ve orada hiç kimseden yer kimsi alınamayacağını, söylemekti u yer daha ilk kuruluşu itibariyle kamuya ıvit olarak ortaya çıktığı halde neı ırası da Peygamberin vakıfları arasın.ı kıitılmıştır. Resûlüllah’ın araziler nda bilgi veren kaynaklar, ayı ıntılı bilgi viTineden ona ait bir pazar yerine z ederler. Bu yerin de diğer araziler gibi onun vefatıyla ümmete vakıf dua çeceği açıktır. Burası söz konusu umumî pıizar yeri içinde burayı ihdas eı İlin, çadırını kurduğu yer olmalıdır vey.ı onun, ipleri kesilen ilk çadınr nalıdır. Kaynaklar bu yere ait Peygamber için bir gelirden söz etmedikle un bu kentte bir esnaf olarak da hiç l)ir faaliyeti olmadığına göre oras ihtimalle sâdece ad olarak ve mâneı\/tı*berrukcn ona ait sayılmış o' nuç olarak. Peygamber (s.a)'in bu umumî pazar yerini herkes için 1 lumuna getirdiğini rahatlıkla söyleyebiliriz,prefabrik ev fiyatları sundu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder